Добавлено: Чт Мар 04, 2021 9:18 pm
Заголовок сообщения: Fokker D.VII (OAW) вопрос
Добрый день, строю данный аппарат из лимитки eduard по Эрнсту Удету. Решил подпилить двигатель ближе к реальному прототипу, но ни как не могу его идентифицировать и найти фото в интернете. По сути там должен быть Mercedes D.III, как я понимаю и если не ошибаюсь, но то, что я вижу в интернете, и то, что я подсобрал из набора, имеет сходство, но как то очень упрощённое. Подскажите по двигателю, какой именно там стоит и если не сложно, сориентируйте по фото реального прототипа
Спасибо, конечно, но я попросту не вижу там ответа на свой вопрос. У меня вопрос же по конкретному набору и двигателю, интересно мнение бывалых, тех кто с данным набором работал и может ответить однозначно на этот вопрос. Или «да, это мерседес d III и Г, по матчасть и его надо или менять или перепиливать полностью», или «Это не он, таким и должен быть, вот фото прототипа». Если я не ошибаюсь, форум на то и форум, что бы создавать темы, задавать вопросы и вести дискуссию
Добавлено: Чт Мар 04, 2021 10:16 pm
Заголовок сообщения:
ИгорьКио писал(а):
а вы модель строить вообще будете в этом форуме, ?
еще есть правила ГБ, тоже не помешает почитать
ну так "полистайте" темы коллег, вообще о чем о там беседуют, в своих стройках, только показывают работу что ли по вашему ?
или каждый день тему открывать, если возникнет вопрос новый ?
ну давайте: 18 человек задаст по 7 вопросов минимум, создав тематическую ветку тут
или думаете вам ответы сию минуту будут предоставлять, ибо круглосуточно здесь "сидят" или как ? )
Я вас уверяю, если бы я нашёл интересующую меня информацию, то не создавал бы тему. Может я где-то не досмотрел, плохо её искал, но из-за того, что несколько дней потратил, а стройка стоит и с таким успехом, из-за поиска информации, она может и месяц простоять, чего не очень хочется. Если в этом разделе нельзя задавать свои вопросы, извините, я руководствовался названием раздела, поэтому модератор просто удалит тему
Да и увидел опять же Mercedes DIII, а то, что в ките у Эдуарда, один в один то, что скинул уважаемый Alteman. Даже ещё более упрощенно. Как бы вроде Mercedes DIII, но явных деталей, типо муфты, из которой трубки к поршням идут, отсутствует от слова совсем
и еще из инструкции от вингов:
"The legendary Fokker D.VII is widely considered the best German fighter aircraft to emerge from the Great War, it was certainly the most numerous and as such was the only aircraft specifically requested to be surrendered in the Allies armistice terms. In early 1918 the young Jasta pilots were mainly equipped with Albatros D.Va, Pfalz D.IIIa and the Fokker Dr.1 Triplane which were no match for the SE.5a, SPAD 13 and Sopwith Camels that they faced each day. Fokker’s prototype D.VII (the V.11) impressed the front line pilots present at the First Fighter Trials in January-February 1918 so much that word soon started to leak out about a new Fokker that would once again return air superiority to the Germans. So great was the need for this promising new fighter that, in addition to production at Fokker, Albatros were ordered to manufacture it under license at their Johannisthal (Alb) and Schneidemühl (OAW - Ostdeutsche Albatros Werke) factories, incidentally building nearly twice the number of D.VII as Fokker!
In keeping with previous Fokker design practices the D.VII featured a welded steel tube fuselage and tailplane along with thick ‘high lift’ wings of conventional wood and wire construction. A few early production machines were powered by the 180hp Daimler-Mercedes D.IIIa but most production aircraft were fitted with the 200hp D.IIIaü, although a small number received the new BMW IIIa 185ps (rated at 230hp by the British) ‘altitude’ engine. Interestingly, although only shown in a handful of known photos, some late production Fokker D.VII were powered by the long outclassed 160hp Daimler-Mercedes D.III engine. Initially supplied in small number to the most experienced pilots of the elite Jagdgeschwader 1 from late April 1918 the Fokker D.VII quickly started to make a name for itself and allied pilots suddenly found that they could no longer count on their superior performance at higher altitudes. In the middle of 1918 the Fokker D.VII was plagued with a series of often fatal mid-air fires variously attributed to overheating, fuel tank stress damage and the volatile incendiary ammunition used for ‘balloon busting’. An immediate response to this was removing the top cowlings for improved cooling followed by modified side cowlings with louvers to ventilate the engine bay more efficiently. By the end of the Great War the Fokker D.VII was the main aircraft type equipping the German Jastas and despite the Daimler-Mercedes powered D.VII being very well received, it was the Fokker D.VII fitted with the coveted BMW IIIa ‘altitude’ engine that all Jasta pilots longed to fly. Towards the end of the war a number of D.VII were ordered for the Austro-Hungarian Luftfahrtruppe to be built by Fokker (225), Aviatik (255) and MAG (150). Following the Armistice the Fokker D.VII found its way into numerous countries air forces including Argentina, Belgium, Bulgaria, Czechoslovakia, Denmark, Finland, Hungary, Netherlands, Lithuania, Poland, Romania, Soviet Union, Sweden, Switzerland and the American USAS and USMC. Any history of this important aircraft here is of necessity very brief so we encourage you to seek out any, or all, of the references listed below. "
Добавлено: Чт Мар 04, 2021 11:52 pm
Заголовок сообщения:
badger писал(а):
https://igor113.livejournal.com/930671.html
очень познавательно, и полезно...
Добавлено спустя 10 минут 15 секунд:
и еще из инструкции от вингов:
"The legendary Fokker D.VII is widely considered the best German fighter aircraft to emerge from the Great War, it was certainly the most numerous and as such was the only aircraft specifically requested to be surrendered in the Allies armistice terms. In early 1918 the young Jasta pilots were mainly equipped with Albatros D.Va, Pfalz D.IIIa and the Fokker Dr.1 Triplane which were no match for the SE.5a, SPAD 13 and Sopwith Camels that they faced each day. Fokker’s prototype D.VII (the V.11) impressed the front line pilots present at the First Fighter Trials in January-February 1918 so much that word soon started to leak out about a new Fokker that would once again return air superiority to the Germans. So great was the need for this promising new fighter that, in addition to production at Fokker, Albatros were ordered to manufacture it under license at their Johannisthal (Alb) and Schneidemühl (OAW - Ostdeutsche Albatros Werke) factories, incidentally building nearly twice the number of D.VII as Fokker!
In keeping with previous Fokker design practices the D.VII featured a welded steel tube fuselage and tailplane along with thick ‘high lift’ wings of conventional wood and wire construction. A few early production machines were powered by the 180hp Daimler-Mercedes D.IIIa but most production aircraft were fitted with the 200hp D.IIIaü, although a small number received the new BMW IIIa 185ps (rated at 230hp by the British) ‘altitude’ engine. Interestingly, although only shown in a handful of known photos, some late production Fokker D.VII were powered by the long outclassed 160hp Daimler-Mercedes D.III engine. Initially supplied in small number to the most experienced pilots of the elite Jagdgeschwader 1 from late April 1918 the Fokker D.VII quickly started to make a name for itself and allied pilots suddenly found that they could no longer count on their superior performance at higher altitudes. In the middle of 1918 the Fokker D.VII was plagued with a series of often fatal mid-air fires variously attributed to overheating, fuel tank stress damage and the volatile incendiary ammunition used for ‘balloon busting’. An immediate response to this was removing the top cowlings for improved cooling followed by modified side cowlings with louvers to ventilate the engine bay more efficiently. By the end of the Great War the Fokker D.VII was the main aircraft type equipping the German Jastas and despite the Daimler-Mercedes powered D.VII being very well received, it was the Fokker D.VII fitted with the coveted BMW IIIa ‘altitude’ engine that all Jasta pilots longed to fly. Towards the end of the war a number of D.VII were ordered for the Austro-Hungarian Luftfahrtruppe to be built by Fokker (225), Aviatik (255) and MAG (150). Following the Armistice the Fokker D.VII found its way into numerous countries air forces including Argentina, Belgium, Bulgaria, Czechoslovakia, Denmark, Finland, Hungary, Netherlands, Lithuania, Poland, Romania, Soviet Union, Sweden, Switzerland and the American USAS and USMC. Any history of this important aircraft here is of necessity very brief so we encourage you to seek out any, or all, of the references listed below. "
Добавлено: Пт Мар 05, 2021 9:00 pm
Заголовок сообщения: Re: Fokker D.VII (OAW) вопрос
Subom писал(а):
Добрый день, строю данный аппарат из лимитки eduard по Эрнсту Удету. Решил подпилить двигатель ближе к реальному прототипу, но ни как не могу его идентифицировать и найти фото в интернете. По сути там должен быть Mercedes D.III, как я понимаю и если не ошибаюсь, но то, что я вижу в интернете, и то, что я подсобрал из набора, имеет сходство, но как то очень упрощённое. Подскажите по двигателю, какой именно там стоит и если не сложно, сориентируйте по фото реального прототипа
В основном Fokker D.VII (OAW) с завода комплектовались моторами Daimler-Mercedes 200hp D.IIIaü.
Вот фото этого мотора
Вы не можете начинать темы Вы не можете отвечать на сообщения Вы не можете редактировать свои сообщения Вы не можете удалять свои сообщения Вы не можете голосовать в опросах Вы не можете вкладывать файлы Вы не можете скачивать файлы