SergeyZhuravlev
Схема хорошая, в этой теме когда-то уже публиковалась. Но она в большей степени полезна для окраски различных участков, чем для шпатлевания расшивки. Ведь если слепо следовать её, то и люки вооружения на верхней поверхности крыла попадают в зону шпатлевки))
Добавлено: Вс Дек 31, 2023 1:13 am
Заголовок сообщения:
KSL
А это где то описано или просто версия? Потому как в той же Корее есть фото и вполне себе отполированных, как с завода, крыльев.
И подобные артефакты видны (хотя и не так явно (качество хуже)) на ряде фото 2МВ из района Pacific точно (да и машины там гоняли интенсивно и под конец на те же самые типовые задачи), и даже тут были попытки обсуждения.
Вообще сложно представить даже сейчас шпаклевку, которая при тех нагрузках ( сжатия / растяжения /кручения да с перепадом температур (а это опять же те же самые эффекты сжатия расширения) по высотам) не выкрошиться, причем довольно быстро.
В любом случае факт "убытия" шпакли доказан научно, а там уж каждый сам...
Добавлено: Ср Сен 04, 2024 4:29 pm
Заголовок сообщения:
Для инфы:
"Most sources will casually attribute the design of this canopy to the RAF or R. Malcolm Company, Ltd., and move on. Actually, it was designed by NAA engineers working in the UK. While it is true that the Mustang Malcolm is an outgrowth of a similar but smaller canopy made by Malcolm for the Spitfire, a lot of airframe structural engineering was done, most not visible, for attachment of the railing, etc. and this was done by NAA.
An excellent British history "the Mustang Story" by Ken Delve covers the tests of the Malcolm prototype on 7 December, 1942, on a Mustang IA.
Ken Delve cites the official test report (p.35-36): "In December a Mustang IA was with AFDU (Air Fighting Development Unit RAF) for trials on a new canopy arrangement: 'In accordance with instructions from Air Ministry (DAT) reference 11800, trials have been carried out on a Mustang IA aircraft, AG618 [note from me, this is a Mustang I serial#, not a IA] fitted with a sliding hood. This hood has been designed by North American representatives in the Country and fitted to the aircraft by RAF Henlow...'"
Thus, RAF records confirm that North American engineers did indeed design the prototype Malcolm hood.
The report points out interesting findings... The vast improvement in visibility is of course cited, as was easier pilot entry/exit from the cockpit. The hood was tested at all speeds closed, and found to convey a slight speed increase. Tests with the canopy open were made, and it was opened at 250MPH and closed at 300MPH (though difficult) and showed no signs of wanting to blow away at high speeds either open or closed. It reported two hands needed to move the canopy at speed [i believe production models added a hand crank like a D canopy] and there was a slight updraught in the cockpit when the lower main wheel doors were open. Disadvantages were having to relocate and rewire the radio antenna.
The report recommended all Mustangs be refitted. Oddly, the RAF mainly fitted them to fighter role Mustang III's while the TacR Allison Mustangs kept the original canopies until sufficient were available, and even then, Allison RAF Mustangs with Malcolms are rare. Indeed, the RAF would not fly Mustang III's in Northern Europe without Malcolms. (They did in the MTO, however.)
The USAAF, alternately, gave TacR aircraft first priority in getting Malcolms. All Allison engined F-6B's (TacR P-51A's) in the UK got them, and Merlin F-6C's had next priority, while fighter units with P-51B/C's flew whatever canopy they had until sufficient Malcolms became available, these going to flight and element leaders first, wingmen later.
The goal was to re-equip all Allied B/C Mustangs with Malcolms, but the war ended and sufficient D models were on hand by then. None-the-less, supply never caught up with demand right to the end. Brand new P-51C's, converted to F-6C's were being issued in the ETO as late as January, 1945 (planes with only 15 or 16 hours of slow-time break in on them) to TacR units, where B/C's were preferred over D's..."
Michael J. Vorrasi
Кстати, не забывайте, что у сдвижной части не было металлических рамок спереди и сзади. А то находятся любители напереплётчивать...
На части машин снизу имелся лючок, иногда с какой-то надписью.
Лючка там никогда не было. Там прорезано отверстие в виде лувра, прямо под заслонкой фильтра, а в канале заборника был сделан "кармашек" с отверстием для сбора и выброса пыли и песка попадавших в воздухозаборник.
На части машин снизу имелся лючок, иногда с какой-то надписью.
Лючка там никогда не было. Там прорезано отверстие в виде лувра, прямо под заслонкой фильтра, а в канале заборника был сделан "кармашек" с отверстием для сбора и выброса пыли и песка попадавших в воздухозаборник.
Добрый день, коллеги. Собираю Мустанг Армы P-51B Ding Hao! Не могу разобраться с прицелом. Если есть мушка на капоте, то должно же быть и кольцо в кабине? На фото не могу найти это кольцо. Кстати, есть ли схема места установки «мушки» Вроде она не по центру?
Вы не можете начинать темы Вы не можете отвечать на сообщения Вы не можете редактировать свои сообщения Вы не можете удалять свои сообщения Вы не можете голосовать в опросах Вы не можете вкладывать файлы Вы не можете скачивать файлы