Наши проекты: 3D печать и услуги : Wiki : Сувениры : Walkarounds :
Войти Регистрация
Форум моделистов на ScaleModels.ru
 Наблюдаемые темыНаблюдаемые темы    FAQFAQ   ПоискПоиск   ПользователиПользователи   medals.phpНаграды   ИзбранноеИзбранное   РегистрацияРегистрация 
  Наблюдаемые форумыНаблюдаемые форумы  ПрофильПрофиль    Войти и проверить личные сообщенияВойти и проверить личные сообщения   ВходВход 

P-51 Mustang - Вопросы задавать сюда!

На страницу Пред.  123 ... 67686970  След.
 Список форумов Форум моделистов на ScaleModels.ru -> Самолеты до 1950 - США -> Самолеты США до 1950 - North American
новая тема  ответить  для печати Предыдущая тема Следующая тема 
Автор
Сообщение


в игноре у 3 пользователей
Брошу-ка сюда. "Зачатие" "Мустанга".
# # # # #
^
    


в игноре у 3 пользователей
dedel
Спасибо! Сохранил. Очень интересно!
Надеюсь, пригодится)
^
    


в игноре у 3 пользователей
Ну. Тогда вот ещё:

#

NA-73 с инвертным Continental XI-1430 V12, который рассматривался как альтернатива Allison'овскому движку.
Эдакий "мессер" по-американски. Mr. Green
Встречающееся упоминание о некоем "Continental V-3420 "Х" - ошибочно.
^
    


в игноре у 2 пользователей
Приветствую вас коллеги, поделитесь пожалуйста фотографиями вот этого борта
P-51D-25, 44-72628, flown by Lt. Ralph R. Coltman/ Lt. James E. Coleman, 458th FS, 506th FG,
20th AF, Iwo Jima, July 1945

Что-то я в сети не могу найти, прошерстил интернет и ни чего...
Так же хотел спросить у вас, будет ли уместным подвеска неуправляемых ракет и больших ПТБ для этого борта ...

#
ПТБ как на этом фото...

#
^
    


в игноре у 3 пользователей
Если на другие борта сквада 165-галлонники подвешивали, почему на этот - нет?


По поводу НУРСов именно в 506 FG.

https://www.506thfightergroup.org/506thistory.asp

Цитирую про обучение группы во Флориде:
"We fought the Navy when the Navy felt like fighting; we bounced P-40s from Perry and Punta Gorda, P-51s from Bartow and Sarasota. We fired aerial gunnery and dropped uncounted numbers of 100 lb. practice bombs... We had fired no rockets..."
И в оценке VLR fighter strike missions полученной от VII Fighter Command 12 июля 1945 рассмотрена работа только 500 lb GP bombs.

Кстати, вопреки всему, об окраске самолётов группы написано следующее:

"The three Squadrons (457th, 458th, and 462nd) of the Group had similar markings in different colors and also had different series of ident numbers (457th 500-549, 458th 550-599, and 462nd 600-649). The squadron markings consisted of painting the fin, rear fuselage and tail plane all over in a color. As shown here, the 457th was red; the 458th had black diagonal stripes over the natural metal background, and the 462nd was yellow. Otherwise the finish was standard in natural metal, including propeller spinner, with Olive Drab anti-glare panel."
^
    


в игноре у 3 пользователей
Фото из Osprey Aviation Elite Units 021 "Very Long Range P-51 Mustang Units of the Pacific War".

#
^
    


в игноре у 2 пользователей
dedel писал(а):
Фото из Osprey Aviation Elite Units 021 "Very Long Range P-51 Mustang Units of the Pacific War".

#

Большое спасибо за фото, я тоже нашел несколько фотографий из книги Kagero - коллеги из Беларуси помогли ...

# #
^
    


в игноре у 2 пользователей
#

Коллеги, подсобите, плизз - ищу фото этого самоля. Пишут, что это Полтава, Френтик -IV.


#

И кто этот летчик? Пишут, что тоже Полтава. Существует ли боковик или фото этого самоля?
^
    


в игноре у 3 пользователей
Скажу только, что это не "Мустанг" Эрнеста "Эрни" Шипмана из 307th FS. Его P-51D s/n 44-13446 MX-E "Cactus Blossum".
К тому же маркировка 31th FG - несколько красных диагональных полос на оперении.

Насколько я понял из книжки George G. Loving "Woodbine Red Leader: A P-51 Mustang Ace in the Mediterranean Theater", 307 FS участвовал в Frantic III.
^
    


в игноре у 3 пользователей
Друзья, а есть ли у кого более информативное отображение сего "момента"??
#
Что-то, эти обтекатели(?) редко встречаются на фотографиях 51-х Crying or Very sad Это, как-то связано с установленным радиооборудованием ?? Rolling Eyes
^
    


в игноре у 4 пользователей
DmitryMff писал(а):
Друзья, а есть ли у кого более информативное отображение сего "момента"??
#
Что-то, эти обтекатели(?) редко встречаются на фотографиях 51-х Crying or Very sad Это, как-то связано с установленным радиооборудованием ?? Rolling Eyes

#
Вентиляционные карманы отсека фотооборудования, похоже.
^
    


в игноре у 10 пользователей
prokhor писал(а):

Вентиляционные карманы отсека фотооборудования, похоже.

не думаю. у Томагавков британских, не разведчиков, тоже было две хрени непонятные.

#
^
    


в игноре у 3 пользователей
С фотооборудованием никак не связано.
# # # # #
^
    


в игноре у 4 пользователей
dedel писал(а):
С фотооборудованием никак не связано.

Я и не говорил, что связано с фотооборудованием. Связано с вентиляцией. Чертеж #73-53337
Вот эта штука
#

Добавлено спустя 3 минуты 25 секунд:

jetac писал(а):
prokhor писал(а):

Вентиляционные карманы отсека фотооборудования, похоже.

не думаю. у Томагавков британских, не разведчиков, тоже было две хрени непонятные.

#


Это лампа белого цвета и ввод антенного спуска.
^
    
Раз уж тут появились вопросы про Мустанг I, то тогда и у меня вопрос появился. Как выглядели и где располагались гильзовыбросы в крыльях?
^
    


в игноре у 3 пользователей
##

За нынешними неурядицами как-то поздно увидел, что Arma после эксперт-сета выпустила "облегчённую" версию. Минус маска и травло, да декаль на два варианта RAF, уже достаточно "замыленных":
1. P-51C-1-NT Mustang III 42-103532, FB382/PK-G, 315 Squadron PAF, pilot: S/Ldr Eugeniusz Horbaczewski, Coolham, June 1944.
2. P-51C-1-NT Mustang III 42-103258, FB328/GA-S, 112 Squadron RAF, Lesi airport, July-November 1944.

Зато по цене теперь лишь немного дороже AZ/KP-шного (у которого даже подвеса нет).

https://www.armahobby.com/70039-p-51c-mustang-mk-iii-model-kit.html
^
    


в игноре у 2 пользователей
ЛСВ писал(а):
Раз уж тут появились вопросы про Мустанг I, то тогда и у меня вопрос появился. Как выглядели и где располагались гильзовыбросы в крыльях?

# # #
^
    
motorhead
Вот теперь всё прояснилось. Спасибо!
^
    


в игноре у 9 пользователей
Boпрос по Р-51D. Какого размера в см были стандартные оз на фюзеляже и на крыльях ( по длине )?

И соответственно, какие они должны быть в м 1:48?

Только не по декалями непонятно по каким замерять, а по самолёту.
^
    


в игноре у 3 пользователей
"T. O. 07-1-1 , General-aircraft camouflage, markings and insignia, December 26,1943

4. STANDARD INSIGNIA.
1. Standard insignia will be placed on all Army Air Forces aircraft. It will be applied so that in normal flight attitude at the airplane, the top star point of the insignia points upward on fuselage surfaces and forward on wing surfaces. Decalcomanias may be used when available.
(I) The standard insignia retains the five-point white star within the blue circle (as formerly). Standard sizes will have diameters of the basic blue circle in multiples of 5 inches, as 20, 25, 30, 35, etc.
(2) The straight line formed on the top edges of the two-star points that are located to the left and right of the
upper star point will be extended outward from the blue circle a distance equal to one radius (one-half of the diameter) of the circle. Draw lines at right angles to this line at each end extending downward for a distance equal to one half the radius of the circle. Draw horizontal lines parallel to the first line from the ends of the two vertical lines until they intersect the circle. The area thus created will be painted white.
(3) Using a width one-eighth the radius of the circle, place a border of insignia blue around the entire design thus formed.
b. For wing insignia, the diameter of the basic blue circle will be the standard size which is nearest to, but does not exceed 75 percent of the distance between the leading edge of the wing and the aileron cutout at the point of application. It should not be greater than 60 nor less than 30 inches in diameter. The insignia specified herein will be placed on the top surface of the left wing and on the lower surface of the right wing with the center of the insignia inboard from each wing tip one-third of the distance from the wing tip to the fuselage, and with the blue border tangent to (touching) the aileron cut-out. The insignia may be moved in a minimum distance necessary where space is not available for the minimum size specified. On biplanes, insignia will be applied only to the upper left wing and lower right wing.
c. For fuselage insignia, the diameter of the insignia will be standard size which is nearest to, but not greater than, 75 percent of height of fuselage at the point of application. The diameter of the basic blue circle should be not less than 20 inches, or greater than 50 inches. These will be placed and maintained on each side of the fuselage near midway between the trailing edge of the wing and leading edge of the horizontal stabilizer, but may be moved to the rear (or forward) of the midpoint to avoid turrets or other plastic material. The insignia may extend over doors and emergency exits, but shall not extend over windows or
openings which would change the insignia pattern. If the fuselage section, as described herein, is not large enough to accommo date the minimum size specified, the fuselage insignia may be placed on such other parts of the fuselage as will permit its being readily seen from the side. On aircraft assigned to AAF Training Command, if insufficient space is available for both insignia and Field identifying numerals, the fuselage insignia may be omitted.

T. O. 07-1-1, instructions for removal of camouflage, at the discretion of the commanders concerned, April 25, 1944.

4. STANDARD INSIGNIA.
a.GENERAL.
(1) Standard insignia will be placed on all Army Air Forces aircraft. It will be applied so that in normal flight attitude of the airplane, the top star point of the insignia points upward on fuselage surfaces and forward on wing surfaces. Decalcomanias may be used when available. Masking paste, Specification No. 14127, may be used in lieu of masking tape if paint is used.
(2) The standard insignia retains the five-point white star within the blue circle (as formerly). Standard sizes will have diameters
of the basic blue circle in multiples of 5 inches, as 20, 25, 30, 35, etc.
(3) The straight line formed on the top edges of the two-star points that are located to the left and right of the upper star point will be extended outward from the blue circle a distance equal to one half the radius of the circle (Note: this is an error-see T.O. 07-1-1B, dated May 29, 1944). Draw horizontal lines parallel to the first line from the ends of the two vertical lines until they intersect the circle. The area thus created will be painted white.
(4) Using a width one-eighth the radius of the circle, place a border of insignia blue around the entire design thus formed.
b. WING INSIGNIA. - The diameter of the basic blue circle will be the standard size which is nearest to, but does not exceed 75 percent of the distance between the leading edge of the wing and the aileron cutout at the point of application. It should not be greater than 60 nor less than 30 inches in diameter. The insignia specified herein will be placed on the top surface of the left wing and on the lower surface of the right wing with the center of the insignia inboard from each wing tip one-third of the distance from the wing tip to the fuselage, and with the blue border tangent to (touching) the aileron cut-out. The insignia may be moved in a minimum distance necessary where space is not available for the minimum size specified. On biplanes, insignia will be applied only to the upper left wing and lower right wing.
c. FUSELAGE INSIGNIA. - The diameter of the insignia will be standard size which is nearest to, but not greater than, 75 percent of height of fuselage at the point of application. The diameter of the basic blue circle should be not less than 20 inches, or greater than 50 inches. These will be placed and maintained on each side of the fuselage near midway between the trailing edge of the wing and leading edge of the horizontal stabilizer, but may be moved to the rear (or forward) of the midpoint to avoid turrets or other plastic material. The insignia may extend over doors and emergency exits, but shall not extend over windows or openings which would change the insignia pattern. If the fuselage section, as described herein, is not large enough to accommodate the minimum size specified, the fuselage insignia may be placed on such other parts of the fuselage as will permit its being readily seen from the side. On aircraft assigned to AAFTraining Command, if insufficient space is available for both insignia and Field identifying numerals, the fuselage insignia may be omitted."

Фюзеляжные - вроде как круг диаметром 30 дюймов, в 48-м это 15,875 мм.
Крыльевые - круг диаметром 35 дюймов, в 48-м это 18,52 мм.
Пропорции "ушей" - на рисунке.
#
^
    
Страница 68 из 70 На страницу Пред.  123 ... 67686970  След.

 
Перейти:  
Вы не можете начинать темы
Вы не можете отвечать на сообщения
Вы не можете редактировать свои сообщения
Вы не можете удалять свои сообщения
Вы не можете голосовать в опросах
Вы не можете вкладывать файлы
Вы не можете скачивать файлы
Канал на Дзене Телеграм ScaleModels.ru Вконтакте Подписаться на RSS
ScaleModels.ru - сборные масштабные модели. © 2005-2022
Privacy Policy