Добавлено: Вт Сен 16, 2008 11:18 pm
Заголовок сообщения:
Знаем, знаем, когдато такую-же вакформу лабал, пилил, шил, давил колпак! Только у меня в комплекте была обалденная дека почившей ныне в бозе фирмы Траверс! Намучался я тогда, в принципе так и не доделал.....
Добавлено: Ср Сен 17, 2008 4:58 am
Заголовок сообщения:
В книгах по Ки-44 камуфляжа для 104 полка не нашел .
А по "Хаяте" могу предложить только это (но видимо это не в Манжурии):
Ki.84-I 104 хоки-сентай
Можно поробоать поискать по источникам:
Aircraft Profile 70. Rene J. Francillon. Nakajima Ki-84 Hayate (Перевод А. Плахова, редакция В.Моисеева)
Андрей Фирсов. Авиация Японии
Крылья Родины. Владимир Котельников. Грозный "Хаяте"
Rene J Francillion. Japanese Aircraft of the Pacific War
Bunrindo. Famous Airplane. Nakajima Army Type 4 fighter Hayate "Frank"
Lotnictwo Wojskowe. Krzysztof Zalewski. Nakajima Ki-84 Hayate
Aero Detail. Nakajima Ki-84 "Frank" Hayate
Scale Aviation. Richard Caruana. The Nakajima Ki-84 Hayate
Добавлено: Ср Сен 17, 2008 1:25 pm
Заголовок сообщения:
ABC36 писал(а):
Знаем, знаем, когдато такую-же вакформу лабал, пилил, шил, давил колпак! Только у меня в комплекте была обалденная дека почившей ныне в бозе фирмы Траверс! Намучался я тогда, в принципе так и не доделал.....
Да уж, МАВИ вызывает ностальгию Хорошая была фирма, в свое время их вакухи были самым доступным вариатом, чтоб сделать многие модели, особенно это касалось японцев. Вытащил свой склад по японцам )))
Ки-84
Дека эта?
Ки-44
J2M3 (одного собрал, этот дублер)
D4Y
Ki-46
А еще лежат Та152Н, Do-17Е + собранные на полках F-16, Ка-50, Ми-28, МиГ-23, J2M3 и вроде FW-190A... Правда, когда руки дойтут до всего этого - неизвестно, ибо подзабросил уж как года четыре моделизм.
Добавлено: Ср Сен 17, 2008 1:35 pm
Заголовок сообщения:
AirSerg писал(а):
Вытащил свой склад по японцам )))
Во-во такой же склад и у меня, но наверное Ки-44 возьму хасевский, разорюсь, ленивый стал избаловался хасей, тамией и т.п.! А вакухи всеравно буду хранить как коробочка!!!
Добавлено: Ср Сен 17, 2008 1:54 pm
Заголовок сообщения:
ABC36 писал(а):
AirSerg писал(а):
Вытащил свой склад по японцам )))
Во-во такой же склад и у меня, но наверное Ки-44 возьму хасевский, разорюсь, ленивый стал избаловался хасей, тамией и т.п.! А вакухи всеравно буду хранить как коробочка!!!
Имхо, вакухи даже приятней в сборке, лично я от них больше удовольствия получал. Кстати, а как по геометрии Ки-84 и Ки-44 МАВИ? Ки-84 вроде бы ничего был, а у Ки-44 стабилизаторы , если не ошибаюсь неправильные.
Добавлено: Ср Сен 17, 2008 2:14 pm
Заголовок сообщения:
AirSerg писал(а):
Имхо, вакухи даже приятней в сборк
Приятно собирать только планер, и то если пластик толстый как например у Мави. А мелочевку (шасси, винты, двигло и фонарь) надо искать, либо канибалить другие модели или делать самому! Ки-84 собирал по польским чертежам, вроде нормально, чертежи из аэродеталь появивились у меня позже, что еще раз подтверждает закон моделизма "самые лучшие чертежи находятся после постройки модели".....
Добавлено: Чт Сен 18, 2008 6:23 pm
Заголовок сообщения:
Немного о КИ-44 непомню откуда
1. Ki44 I First production series, "113", 47th Independant Chutai, Mudon, Burma, February 1942
This is the very first aircraft of the production series of forty Ki-44 IÕs, serial numbers 113-152, manufactured between February and October 1942 and was one of the replacement aircraft issued to the 47th FCS in Burma. The upper surface colour is recalled as a deep green and appears to be softly sprayed giving a blotchy appearance. Undersurface colour is unknown but appears to be painted rather than natural metal. It is depicted here as a pale grey-green, the overall factory finish of the pre-production versions. The aircraft is numbered with the last two digits of the serial painted in yellow across the fin. The serial number is stencilled on a small patch of the grey-green base colour and shows against the white fuselage band. The band is reported to have been a shotai (flight) command marking. It is not known if the unit insignia, the ÒYamagaÓ style camp-drum, was painted beneath the cockpit on the port side as on earlier aircraft. The aircraft appears to have fuselage hinomaru with a very thin pale outline, perhaps created when the airframe was camouflaged, but the evidence is not conclusive.
Source: FAOW 16, pages 21-22
2. Ki44 II Otsu, 87th Sentai, 2nd Chutai, Meiktila, Burma, May 1944
A reconstruction using contemporary newsreel footage, the faded and worn finish on this particular Shoki gives the appearance of a sparse mottle over the natural metal. Other aircraft in the unit are plain natural metal or have the mop-applied ÒscribbleÓ so typical of the type. At least one aircraft appears to have the fuselage hinomaru outlined in yellow - a variation occasionally reported by RAF pilots in Burma. The camouflage is depicted here as Ògreen-brownÓ. The white fuselage stripe does not appear to be a senchi hiyoshiki, the so-called Òcombat bandÓ, as other aircraft can be seen with stripes of similar width and position but in different colours - perhaps it was a command or sub-unit marking. The spinner and wing-cannon fairings are painted in the Chutai colour, a known practice in this unit -although the 40mm weapons do not appear to be fitted. Note the actual style of the ÒSpirit of the WindÓ tail marking - the 87th insignia has been shown incorrectly in many publications including recent ÒdefinitiveÓ guides. 1st Chutai used blue and 3rd yellow.
3. Ki44 II Hei, Ò1468Ó, Unknown Unit, Thedaw, Burma, Feb-March 1945
This is one of the aircraft described and sketched by Flt Lt C D Horsman in his report dated 31 March 1945. It is depicted in a ÒtypicalÓ mottle of deep green over natural metal. The blue painted spinner is speculative. It is probable that Horsman misinterpreted the 87th Sentai tail marking on airframes with damaged or missing rudders (in which case this a 1st Chutai aircraft) but it is just possible that these markings represent a previously unidentified ad-hoc unit. The diagonal fuselage bands are in a style that was also seen on 87th Sentai Ki-27 Nates. Other Ki-44 aircraft sketched and described by Horsman were Ò1497Ó with a green disk on a brownish-yellow tail and two diagonal red fuselage bands outlined in white and Ò1526Ó with a green disk on a red tail and a single vertical white fuselage band (similar to a standard senchi hiyoshiki). Both these aircraft had a green mottle over natural metal finish. All the aircraft are described as having plain red hinomaru on both surfaces of the wings and fuselage hinomaru with white outlines.
Source: PRO File AIR 24/1312
4. Ki44 II Hei, 50th Sentai, 1st Chutai, Meiktila, 1944
This splendid looking Shoki is reconstructed from the only known photograph of a Ki-44 in 50th Sentai markings. The upper surface camouflage appears to be well defined and hard-edged blotches of deep green over the very heavily oxidised natural metal, giving a striking effect. The Sentai lightning flash is depicted speculatively here as red for the 1st Chutai but may have been yellow for the 2nd Chutai or indeed some other colour representing a supernumerary formation. 3rd Chutai used white. The 50th usually painted individual aircraft ÒnamesÓ, in Kanji, on the rudders of their Ki-43 aircraft but it is not known if the Shokis were also marked in this way. Spinner and propeller blades are dark brown, with control surfaces painted grey-green.
Source: FAOW 16, page 65
Вы не можете начинать темы Вы не можете отвечать на сообщения Вы не можете редактировать свои сообщения Вы не можете удалять свои сообщения Вы не можете голосовать в опросах Вы не можете вкладывать файлы Вы не можете скачивать файлы